vdubus
Long

EURGBP LONG 0.72244 / 0.72995 / 0.73876

FX:EURGBP   Euro Fx/British Pound
221 14 7
EURGBP             this looks like the foundations of nice flag formation to break lower, but in the near term i'm expecting price to bounce at it's current level back in to the channel with
long targets 0.72244 / 0.72995 / 0.73876
Prome PRO
2 years ago
it's also forming an inverted hammer ;)
Reply
vdubus PRO Prome
2 years ago
Im not so sure now think it may drop looking at lower Tf's ?. Hit my Tp1, closed out the other. Have to wait and see lol
Reply
Well played. Can keep holding for some extra pips. Im thinking 0.74 is possible next week.
I wanted to get in at that price too but i removed EURGBP from my watchlist last week and forgotten to place it back.

snapshot
Reply
PriceActionTrading PriceActionTrading
2 years ago
Oh yes, no real resistance in sight for my analysis. So it is a safe enough trade if you place the remaining half at BE.
Reply
vdubus PRO PriceActionTrading
2 years ago
May look for entry levels on lower TF jump back in. Be a waisted opportunity, knowing where it's going is half the battle won :) Expecting some resistance at it's current level so wait see if it pushes through
Reply
PriceActionTrading vdubus
2 years ago
Yes me too. Looking to enter this. I did my analysis and its pointing buy eur sell gbp. so long eurgbp is perfect.
eur pairs have no real resistance or overcame their resistance.
gbp pairs have met their resistance and shown some weakness.
Just my opinion.
Reply
vdubus PRO PriceActionTrading
2 years ago
no your right I think. Both pairs against the USD look to have un correlated. Just waiting for price to break 0.734 area to go long

snapshot
Reply
vdubus PRO PriceActionTrading
2 years ago
But then friday where I saw the correlation divide slightly. some news today saying Grease are unable to pay. Im not a fundamental trade if anything I do the opposite but worth being a little cautious . I don't trade have my posted analysis lol the buzz is getting it right :) Then kick myself after :/
Reply
PriceActionTrading vdubus
2 years ago
Im a technical trader and yes being cautious is important.
Look at the W1 eurgbp pin bar man.
I would buy anywhere at the marked area.
Also regarding the news, haven greece been defaulting since last year? Wheres the surprise there? haha. But yes i will definitely affect eur.
snapshot
Reply
vdubus PRO PriceActionTrading
2 years ago
news is just to scare people in to a false sense of security to do the opposite as to give the technical traders all their money lol. I know your gonna be right but thats a big ars shadow with not alot of space to the left of it:? If you see your short Im betting it's gonna keep going.
Reply
Yahia.Awes
2 years ago
EURGBP one more dive before the big JUMP!!!


This was quite predictable, EURGBP is bottomed imo. No need to close longs just take profit half and sl to breakeven.
Reply
vdubus PRO Yahia.Awes
2 years ago
I lost my nerve lol, I was way OTT invested in this trade, thought better to quite whilst I was ahead
Reply
Yahia.Awes vdubus
2 years ago
Hahaha it is good to have your painlevels tested, keeps you feeling you are alive :D
Reply
Daniel.B
2 years ago
Very nice trade =)
Reply
Ideas Scripts Chart
United States
United Kingdom
India
España
Italia
Brasil
Россия
Türkiye
日本
한국
Home Stock Screener Economic Calendar How It Works Chart Features House Rules Moderators For the WEB Widgets Stock Charting Library Priority Support Feature Request Blog & News FAQ Help & Wiki Twitter
Private Messages Chat Ideas Published Followers Following Priority Support Public Profile Profile Settings Billing Sign Out